Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Det är inte bara i andra länder folk har det svårt

Publicerad 2016-09-26 18:03:58 i Allmänt,

För mig är det självklart att hjälpa till med det jag kan bidra med, och så tror jag att det är för de flesta. Jag väljer att tro på det goda, som faktiskt finns bland oss. Det är lätt att glömma allt det fina och välmenande som finns bland oss då det "fula" som ofta lyfts fram i media. Man ska komma ihåg att det är så få av oss som rånar, misshandlar och mördar...
Minns när jag såg det här med "Matkassen" på Facebook och först trodde jag att det bara var nåt jippo folk klickade på och glömde, och blev så varm ända in i hjärteroten när jag sedan om att det är nåt godhjärtade människor faktiskt gör helt frivilligt!! Vad är väl mer hjärtevärmande än människor som hjälper andra mindre bemedlade av egen fri vilja? Extra glad blir jag när det rör sig om människor på hemmaplan som får den hjälp de så desperat behöver. Ibland verkar alla de svenskar bli bortglömda som inte har pengar att handla mat, eller de slantarna som behövs för att köpa kläder till barnen. Det är fler än vad de flesta verkar förstå som behöver hjälp NU här hemma. Det pratas så mycket om alla människor på andra sidan världen som behöver vår hjälp, men grannen då? Eller familjen längre ner på gatan? De må ha fred där de bor och ta över huvudet, men allt det andra man behöver då? Jag pratar inte iphones eller ipads nu, utan de allra nödvändigaste. Jag känner en kvinna som en vanlig månad inte har råd att köpa mensskydd, så jag bidrar med bla det.
Jag bidrar kanske inte med så mycket i värde, men det jag ger kommer till nytta och glädje. Däremot så skänker jag aldrig till större organisationer. Jag vill hjälpa "first hand", och på hemmaplan.
Så länge det finns folk "runt hörnet" som behöver mig kommer jag att hjälpa lokalt...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela