Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Blir du också golvad av all omtanke?

Publicerad 2016-09-15 10:50:46 i Allmänt,

Har du tänkt på hur personlig och intim reklamen blivit? Allt adresseras som om det vore från en kär gammal vän. Jag tror det var Ellos, som för något år sedan,  skickade med fejkade post-it lappar i sina utskick med vd:ns handstil på...?
Jag hittade en sån i soffan  som väl trillat ur. Kunde inte för mitt liv begripa VEM den var ifrån och VAD personen menade med lappen!! :)
Hörde precis en reklamsnutt på tv som enligt dem själva var ren och skär omtanke. Själv föredrar jag att hålla en skeptisk och avvaktande attityd och utgå ifrån att det bara handlar om pengar...:)
Egentligen är upplägget ganska gammalt. Yves Rocher körde med samma personliga "bästa vän"-koncept redan för 20 talet år sedan. Jag tyckte att det var fjantigt redan då...
Numera ringer inga försäljare, men på den tiden de gjorde det så blev jag riktigt förbannat otrevlig vid ett tillfälle. Det ringde och jag gjorde som sig bör- Svarade! I luren är det en som presenterar sig som "Magnus" med samma familjära ton som om vi hade känt varandra sedan lekis. Jag minns inte vad han sa. Jag hade fullt upp med att komma på vem den där "Magnus" var.
Till slut frågade jag rent ut "VEM ÄR DU?!" Han hasplade ur sig en ramsa snabbt som attan. Jag hade kanske en extra dålig dag för jag tände till tvärt. Jag sa säkert inga särskilt bevingade ord, men jag gjorde väldigt klart för honom att man fan inte ringer hem till okända och låter dem initialt tro att man är gamla vänner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela