Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Varken charmig eller sinneslö faktiskt

Publicerad 2016-10-02 12:37:10 i Allmänt,

Däremot så lider jag av "hjärntrötthet". Man kan säga att det är kroppens sätt att säga att "det är nog nu". Man kan uppfattas som förvirrad och glömsk. De första smygande tecknen jag själv märkte var hur jag vände på ord, kastade om bokstäverna så att det lät hysteriskt roligt ibland. Att det var just det jag själv noterade är inte så konstigt med tanke på att jag skriver så pass mycket som jag gör. Jag blev ofta irriterad på mig själv för att jag "stavar som en kratta" och började undra om jag utvecklat dyslexi med åren...
Sedan blev det min sifferuppfattning som började halta, så jag ber ofta att folk säga "halv tre" istället för 14.30. Jag vet av erfarenhet att "14.30" i min skalle lika gärna kan bli "12.30" eller lika gärna "16.30". Samma tid kan också ändras under resans gång. Likaså datum kan vara trixigt. Så jag bekräftar alltid tider som bokas med veckodagen. Vet jag att det är en måndag så är det en säkerhet i sig och då spelar det ingen roll om min trötta skalle bollar med sifforna och ändrar datumet några gånger så att den där tiden i maj hamnar i september...
Mitt tillstånd är övergående. Jag jobbar med det, men jag accepterar att som det är nu KAN jag uppfattas som aningens förvirrad och disträ, vissa dagar mer än andra. Jag vet varför det är så, och det gör hela procesen enklare att ta in och acceptera. Jag klandrar inte mig själv, utan försöker komma på sätt att förenkla min vardag medan rådande tillstånd är närvarade.
Även om jag kan bli frustrerad så kan jag också tycka att det är häftigt att kroppen är så genomtänkt som den är. Blir det för mycket så stänger den av allt onödigt och fokuserar på det väsentliga som råder här och nu. En bra egenskap! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela