Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Ord kan göra ondare än slag

Publicerad 2016-10-24 22:20:54 i Allmänt,

Vad gör dig ledsen? Vad är det som nån kan slänga ur sig i ansiktet på dig som gör det riktigt upprörd? Kanske nåt som sägs i förbifarten som sårar? Gör det dig ledsen att få höra att du är ful? Sårar en kommentar om din vikt? Är kommentarer om utseendet känsligast? Själv bryr jag mig uppriktigt inte om vad folk tycker om min vikt, hårfärg, gula tänder, sneda ögon, rejält tilltagna rumpa, eller kanske akuta brist på IQ. Tycker du att jag är ful?! Ja men det måste ju ändå vara DITT problem!! Hur kan det bli mitt att du tycker att jag är oattraktiv, eller korkad? Vad är folk tycker om dig så är det högst subjektivt. Eller hur? Det var vad just DEN personen tycker. Det har inget med sanningen att göra, eller den allmänna uppfattningen om dig. Jag tycker att det är ledsamt att så pass många låter sig nedslås av andras "sanningar". Låt de ordkräkas och amatörtycka bäst de vill. DU vet att du är bra mycket bättre än så. Eller hur!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela