Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Förtroende förtjänar man

Publicerad 2016-10-12 14:21:15 i Allmänt,

Det är inget man kan samla klistermärken på Netto på för att sedan lösa in när man nått rätt antal, inte heller hittar du det i nåt conflakespaket, lika föga vinner du det på Bingolotto, ännu mindre hittar du det på gatan...
Förtroende är något du förtjänar. Det är en ynnest, en förmån, att få. Det är inget som ska slösas bort vidlyftigt till den som står närmast på gatan utan bör ges bort med största försiktighet.
Jag vet några kvinnor som i alla år halvviskat till merparten de har pratat med:"oss emellan"...lutat sig mot en och antytt att det var något som sades i förtroende.
Ja, det kanske det var. Men ett förtroende tappar i vikt och styrka då det delas ut till ALLA.
Såna personer står i särskilt högt i kurs hos mig. Jag uppskattar intrigitet och diskretion. Jag är gärna förtrolig, men inte med alla- inte ens med många..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela