Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Alla ska ha råd att fika på stan

Publicerad 2016-10-05 15:01:49 i Allmänt,

Mer vardagslyx åt folket! :)
Alla måste vi få¨ynnesten att få unna oss nåt lite lyxigare mellan varven. Jag vet att alla inte har den förmånen, och det gör mig ont.
Tänk bara att sätta sig på ett trevligt fik med en kopp rykande java och en räkmacka? Titta på myllret av folk genom fönstret, lyssna på sorlet runt omkring, eller kanske njuta av en bra bok medan man tar sig god tid med fikat?
Jag tar mig sällan råd att fika på stan. Jag väljer att lägga de slantarna på annat. Men det händer att jag gör det, och då uppskattar jag det nåt alldeles väldigt. Men det blir väl så med allt som inte är "vardag"? Gör man nåt jämt så försvinner ju guldkanten.
Hur befängt det än må låta, så tycker jag att kommunen skulle ha en fika-kassa där alla lite mindre bemedlade kunde hämta ut en fika-kupong nån gång om året. Nu är ju naturligtvis fika inte de mest grundläggande i ett liv med mindre pengar, men man behöver få UNNA sig oavsett. Jag tycker inte att det är en lyx bara vissa unnat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela