Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Förlåt för att jag utnyttjar dig

Publicerad 2016-11-12 16:09:00 i Allmänt,

...eller kanske "Tack, för att du låter mig utnyttja dig"? :)
Visst är det väl härligt när man har en sån där effing grå snöblaskig fredag med snålblåsten vinande kring öronen, och har förmånen att träffa en sån där poweboost-person som det räcker att småprata med i nån timme för att få energi att orka med sin egen sörja i flera dagar?
Fler SÅNA, tack!! :)
 Jag är dålig på att sätta livet på paus medan jag kippar efter luft uppe vid ytan och samlar tillräckligt med syre för att klara av jobbet på botten ett tag till. Jag pausar gärna medan jag gör allt det andra samtidigt, vilket är en riktigt usel livsstrategi. Ingen kan enbart förbruka sin energi, inte utan att vara en vetenskaplig sensation av samma kaliber som botemedlet mot cancer...
Men likväl beter jag mig som om jag vore "stålmormor" och kan gå igenom betongväggar, trots att jag snarare kommer att gå IN i den snarare än nåt annat!
Nä, om jag skulle ta och gå ner i tvättstugan och sätta mig på det kalla kakelgolvet och spänt titta på medan tvätten snurrar i trumman...?? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela