Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

2017 kan inte göra allt för dig

Publicerad 2016-12-29 21:12:01 i Allmänt,

Förhoppningarna är många och stora just nu. Det pratas flitigt om att lämna det gamla på rätt sida om 00-slaget, möjligtvis får man blicka tillbaka för att lära sig av misstagen man nu ev gjort...
Många lovar och svär att de nu äntligen ska gå ner i vikt, att 2015 innebär ett nytt hälsosammare liv. Tanken är ju fin! :)
Själv ger jag inga nyårslöften av ren princip. Finner ingen anledning till det, för de verkar mer vara till för att brytas mer än infrias. Varför skulle de ligga mer tyngd och beslutsamhet i ett löfte man ger på just denna kväll? Kan man inte arbeta upp mod, styrka, beslutsamhet..eller vad det nu är man fattas vilken annan kväll som helst på året-varför skulle man klara att hålla löftet man ger just DEN kvällen?
Jag är hyfsat anti att lägga så mycket betydelse på enstaka händelser på ett år. Jag tycker att man kan lägga mer vikt vid alla dagar, vilka de än må vara. Jag är av uppfattningen att man bör lägga lite extra krut på god mat och annat som bidrar till bättre livskvalitét alla dagar.
Vissa tycker då att då blir ju inga dagar speciella. Men jag väljer att vända på det och säga att "ALLA dagar blir då minnesvärda".
Jag kommer att fortsätta lägga tid och omtanke på maten en vanlig grådaskig regnig måndag även fortsättningsvis, och överraska nån jag tycker om med en present trots det varken är jul, födelsedag eller namnsdag.
Jag tänker med andra ord även fortsättningsvis vägra låta almanackan styra över mina handlingar...
Gott nytt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela