Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

VÅGAR du TYCKA?!

Publicerad 2015-07-02 13:50:44 i Allmänt,

Jag är så förbannat less på att allt ska vara så PK och tillrättalagt idag. Ibland undrar jag på fullaste allvar om folk vågar tycka något alls innan de kollat med Aftonbladet, Expressen och Facebook först...
Jag är medveten om att jag kan bli obekväm för andra, men jag vägrar styvnackat att säga det som förväntas av mig. Det har hänt att jag syrligt svarat "Varför ska jag också tycka så, det räcker väl med alla er andra?!" ;)
Jag upplever att kravet på att tycka "rätt" blir allt starkare, samtidigt som rösterna höjs om att vi faktiskt har åsiktsfrihet. Själv anser jag att denna s.k "frihet" begränsas till att tycka rätt inom ramen för vad som anses rätt.
Nu tror jag i och för sig att folk inte alltid tycker det de säger högt. Jag tror många väljer att hellre knyta handen i fickan och muttra i hemmets lugna trygga vrå än låta sin stämma och åsikt göra sig gällande. Tyvärr...skulle jag vilja tillägga. Samhället tenderar att bli likriktat då det bara är ett fåtal åsikter som anses vara tillåtet att tycka.
Demokratur, tror jag minsann det kallas....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela