Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Man måste ha humor för att banta

Publicerad 2015-07-09 15:57:10 i Allmänt,

Det kanske inte är ett krav, men det underlättar banne mig!
Har stått en stund och donat i köket med att steka dagens lass biffar till mig och göra en "balja" med broccolimos för att täcka upp dagens behov.
Jag har roat mig med att härma de två "Swedish chefs" i Mupparna.
What´s on the menu today?
Let´s me- Steak, steak, steak and another steak...
Oh, I forgot-and broccoli as well...just like yesterday, and the day before, and the day before that, and...
Jag brukar gå här hemma på dagarna och prata med mig själv. "Vad vill du ha till kaffet?"
"Vad sägs om bacon för att variera?"
"Mö hö hö"...
Eller jag ska kanske skriva "nöff, nöff, nöff"...?? ;)
Livet som lchf:are kan ibland kännas lite enahanda, men det är värt det mångfalt. Men när svackorna kommer är det en tillgång att ha lite humor liggandes för att mota bort ev negativa känslor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela