Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Hur ORKAR ni leva?!

Publicerad 2015-07-05 14:09:41 i Allmänt,

I rådande värmebölja har jag fullt upp med att ens flämta efter luft, än mindre uträtta något av vikt och värde. Jag hyser stor förundran och ännu större beundran över de som jobbar, och dessutom faktiskt får något gjort. All heder till er!! :)
Själv har jag fullt upp med att svettas, dricka och svära över värmen. Det är knappt att jag orkar reta mig på min högljudda granne just nu... ;)
Jag sa på skoj i går "Man ska kanske ta och dra till Mallis och svalka sig!" och har nu hittat en resa till Ibiza för en bra peng. Tanken lockar, och tanken på stekande sol vid medelhavet är inte lika betungande och gastkramande som tanken på den här hemma med disk, tvätt, handling och alla andra måsten. Dessutom gillar jag inte svenska stränder. Jag brukar sammanfatta dem med att "de luktar sur tång"...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela