Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Åldern är så mycket mer än siffror

Publicerad 2015-04-18 10:37:00 i Allmänt,

Jag befinner mig i den åldern när man ska vara lite försiktig med kommentarer som "Vilket gulligt barnbarn du har!" alt "Så du har sonen med dig!" till vänner man inte träffat på år.
Det kan lika gärna vara den senaste tillskottet till familjen som är med, och precis lika gärna vara pojkvännen som sonen...
Jag ställer mig avogt till "åldern spelar ingen roll"-attityden, för det gör den visst det! Skulle en 50-åring kunna leva i ett parförhållande med en 25-åring så skulle 50-åringens halva liv bara varit en lång transportsträcka utan större mening. Livet är ju så mycket mer än dagar och månader som en efter en passerar i en rasande fart. Passerad tid lämnar kvar så många upplevelser och erfarenheter som formar ens person att det är väl näst intill en omöjligthet för en normalt funtad person att inte utvecklas och ändras under resans gång...
Jag tycker genuint illa om uttrycket att "åldern bara är en siffra". Det är nåt som folk är livrädda för att åldras har kommit på. Jag menar, visst är väl alla medvetna att åren ingalunda går nån spårlöst förbi, inte ens de i Hollywood är undantagna. Hur många klädnypor de må sätta i nacken så kommer åren att göra sig gällande...;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela