Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

KAN man vara nöjd med in kropp??

Publicerad 2014-11-18 10:54:06 i Allmänt,

Tog en långfika med en riktigt vettig och intressant kvinna häromdagen(You know who you are!!). Många var de ämnen som hann gås igenom de timmarna vi satt där på den slitna träbänken vid havet.
Ett av ämnena som vi höll fast vid lite längre än de andra var huruvida NÅN är nöjd med sin kropp?
Det var nästan att följdfråga var på väg att bildas."Varför är du det?" :)
Jag tror visst att man kan vara det. Men jag tror många fokuserar på ev defekter som kanske inte ens finns där, eller man behöver en stjärnkikares förstoring för att se.
Desssutom är jag räddd att många jämför sig med kändisar som inte ens själva ser ut som de gör...
Vi har väl alla sett osminkade kändisar? Håll fast vid den bilden!!
Det är inga större krusiduller att se fräsch ut med tillgång till all hjälp som kan tänkas behövas.
Jag skulle personligen aldrig få för mig att sucka tungt över att jag inte ser ut som J-Lo eller Jennifer Aniston. Dels skulle jag aldrig tänka tanken att jämföra mig med nån annan överhuvudtaget, och dels så tycker jag att de båda damerna är högst ordinära. Möjligtvis är bankkontot något tyngre än de flesta dödligas...
Men jag är inte nöjd med min kropp ändå. Jag skulle kunna vara det om den funkade som den skulle. Min  dröm är inte en super tight kropp som håller för allmän beskådan och tillika beundran, utan en kropp som ORKAR och inte gör ont. Jag skiter väl i en platt mage! Jag vill kunna putsa fönster, slita ner tapeter, spackla eller göra en riktig mastodont episk storstädning från taknocken ner till murgrunden.
Jag vet inte hur det är med andra som har ständig värk. Men för mig kommer det estetiska väldigt långt ner på listan. Däremot ligger FUNKTION väldigt högt upp...
Höjden av lycka!!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela