Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Sluta gnäll över valresultatet

Publicerad 2014-05-26 11:21:00 i Allmänt,

Jag kan inte påstå att jag är nöjd med resultatet, men skulle jag hävda att jag är förvånad skulle jag fara med osanning...
Att gnälla och förfasa sig hjälper föga, att engagera sig kan däremot förändra.
En partiledare står sig slätt utan väljare. Därför är det, enligt mig, befängt att baktala en enda liten person gång efter annan. Fråga dig hellre "varför väljer så många att lägga sin röst på dem?" och "vad gör de andra partierna för fel i själva sakfrågan?"
Engagera dig i dina hjärtefrågor istället för att gnälla och sucka tungt. Ett parti kan inte växa utan folk som delar deras åsikt. Viktigt i sammanhanget, tycker jag, är att alla måste få säga sitt. Ingens åsikt är fel. Man tycker av en anledning. Att man sedan inte delar varandras åsikter är en annan sak, men att säga att nån har fel i sitt tyckande har inget med demokrati att göra.
Så vill du förändra- gör det, gör din stämma hörd och få fram din åsikt. Det är viktigt att få till stånd en diskussion, ingen verbal låg pajkastning, utan en vettig konstruktiv dialog. Den får gärna vara hetsig, bara den rör sig framåt.
Det kastas alldeles för mycket pajer, och även tårtor i detta landet. Det enda det möjligtvis gynnar är konditornäringen...
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2014-05-26 19:23:33

Jag ifrågasätter gärna och ser inga fel med att tycka att folk som uttrycker sig rasistiskt, kränkande, nedvärderande, fördomsfullt och trångsynt om grupper av folk helt enkelt har fel. Att som ledaren för ett parti i Tyskland påstå att Europa är för vita och ska så förbli tycker jag man absolut ska protestera mot. Vill inte att historien upprepar sig.

Svar: Jag kollade vad folk hade röstat här där jag bor och det var riktigt många röster på SD. Inte konstigt alls med tanke på att vi har väldigt mycket nyanlända här och folk över lag är lessa. Nu tror jag inte att alla som röstat på SD är renodlade sverigedemokrater utan det är nog många som hade röstat på andra partier om det inte varit för flyktingpolitiken. Det är en svår nöt att knäcka...:(
WhoopsieDaisie

Postat av: Påms

Publicerad 2014-05-27 23:39:28

Word!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela