Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Norrländskt fetto

Publicerad 2014-03-26 14:11:13 i Allmänt,

Jag vet inte hur du har det, men så fort det blir allmän kännedom att undertecknad kommer att avvika från hemmet några dagar så svallar vågorna höga i det lilla vattenglaset. All sköns domedagsprofetior om drivis, låg svensk kronkurs och osköna flygplansfotöljer...;)
På måndag lyfter jag mot Paris med förhoppning om att möta något som påminner om vår och en föraning om sommar. Kanske lövsprickning tom?
Jag kan inte Paris så det blir till att "tenta-plugga" några dagar. Jag vet var vi ska bo, det är väl ungefär så pass mina kunskaper sträcker sig. Inget att skryta om på sin statusuppdatering på FB med andra ord! :)
Det här med rådande väderlek stöts och blöts alltid av svenskar, både vårt egna och andras. Jag har gång på gång fått höra om bekanta som varit där vid samma tid och då haft vinterpälsar på sig. I dag kom så flodvågen som tippade glaset, och jag frankt med ett snett leende proklamerade att jag skulle försöka etablera kontakt med en fet(eller iaf småknubbig...) norrlänning som förhoppningsvis kan undvara sin skoteroverall några dagar...
Sammanfattningsvis- tro fan det att Parisarna är kända för att vara otrevliga om de har det SÅ kallt!! ;)
Retuscherad bild? ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela