Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

En polisanmälan kanske?

Publicerad 2014-01-28 15:53:02 i Allmänt,

Jag har massor av tålamod, så pass att jag nog skulle både kunna skänka till välgörenhet och sälja på export, och ändå ha tillräckligt kvar.
Men när jag väl blir arg så blir jag förbannad på riktigt. Jag blir skogstokig på ren svenska, för då har personen "knuffat" på mig ett bra tag. Då vajar mina nerver rejält i snålblåsten kan jag säga. Vi pratar alltså "klass 1"-varning med risk för jordskalv...;)
Nu har jag stått ut med en trägen "friare" i drygt 2 år. Han är som ett envetet plåster på axlen, eller kletigt hubbabubba under skon. Han sitter fast med andra ord!
För några veckor sedan så rann den berömda bägaren över och jag kom på mig själv att skrika:"Ge fan i mig en gång för alla!", samtidigt som jag armbågade honom i mellangärdet. Sedan har han hållt sig på sin kant genom att helt sonika lysa med sin frånvaro. Men idag så var han på hugget igen. Jag drog ner min stora stickade mössa så långt det gick, för att sedan dra upp luvan på kappan och till sist vända honom ryggen. Det hjälpte föga dock...
Jag är medveten om att jag inte kommer nån vart med en anmälan, särskilt eftersom jag misstänker att "alla hästarna nog inte står i stallet" om man säger så. Men inte fasen får man väl hålla på och klänga på, eller trycka sig mot folk hur som helst. Det är ju liksom inte stökig konsert med ståplats det handlar om...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela