Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Vampyrer till förbannelse

Publicerad 2014-02-21 14:46:23 i Allmänt,

Bara tills för ett par år sedan så fnös jag åt sånt "trams". Hungriga döda människor som suger blod? Nädu tack, såna barnsligheter klarade jag mig allt utan!
Men sedan kom "True Blood" och slog undan fötterna, eller drog undan mattan, vilket man vill, för mig. Jag föll hårt och brutalt. Jag anar att Alexander Skarsgård hade ett finger, eller en hel näve med i spelet. Serien var ok på nåt underligt vis, även om alla sexscener många gånger fick mig att bre mackor eller brygga kaffe. Förmodligen så är det just alla scener med bisarrt sex som fick  mig att till slut välja A-ekonomi istället...:)
MEN nu är det ju så att "True Blood" bara egentligen banade vägen för det som komma skulle, och kom gjorde det med besked! :)
Oj, oj, oj...ni som sett Salvatore bröderna vet jag vad pratar om. Jag började slötitta på "Vampire Diaries" en kväll när jag inte hade nåt bättre för mig. Jag var inte helt övertygad om vampyrer än , utan skyllde mest mitt intresse på Skarsgård.
Men jag fastnade likt en fluga i spindelnätet, sprattlande för att sedan kapitulera. Jag dog dock inte...:)
Sedan har min fascination för dessa brutala blodsugare ökat trots att jag innerst inne tycker att det är tramsigt. För ett litet tag sedan hittade jag en, numera nedlagt serie på temat, som heter "The Gates". Det blev bara 13 avsnitt, och fler verkar inte vara aktuella.
Det känns som om det går inflation i vampyrer. De förökar sig i en sällan skådat takt på kanalerna, så visst är det fler än jag som tittar i smyg bakom fördragna gardiner...?
Däremot så kan jag å det bestämaste säga att jag gillar INTE "Twillight"-serien. Första filmen var helt ok, men sedan tappade jag intresset så kapitalt. Så kanske är det så att jag trots allt föredrar människor med ett  puls och ett blodomlopp!? :)

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2014-02-22 01:57:28

Det går i faser det där. Var en rejäl uppsving för vampyrer när En vampyrs bekännelser kom på 90-talet t.ex. :-) Själv gillade jag inte True Blood (såg en säsong) och tröttnade innan första säsongen var slut av Vampire Diaries. Gillade dock mindre kända Moonlight som lades ner efter en säsong på grund av dåliga tittarsiffror (som de alltid säger när de lägger en serie på en dålig sändningstid, som att det inte har något med det att göra). När det gäller böcker så har Släktet varit intressant på senare år.

Svar: Är Släktet en vuxenbok? Min 14-åring slukar nämligen vampyrböcker. Själv läser jag ju inte, men gillar serier. Så jag ska kolla om Moonlight finns tillgänglig.
WhoopsieDaisie

Postat av: Tess

Publicerad 2014-02-22 13:50:09

Svar: Skulle nog säga att den är mer riktad till vuxna. Den är väldigt hemsk och vampyrer är skräckinjagande monster och inga romantiska snyggingar ;-)

Svar: Jag frågade henne om hon visste vilken boken var, och hon hade ingen aning. Kanske lika bra det! ;)Jag har nu första, och enda, säsongen av Moonlight. Ska ge mig i kast med den på måndag. Men nånstans i bakhuvudet har jag en sorts förnimmelse av att jag redan sett den. Jag lär bli varse! :)
WhoopsieDaisie

Postat av: Tess

Publicerad 2014-02-23 13:52:14

Svar: Ja, den visades på tv någon gång... Kommer inte ihåg när tyvärr :-/ Ja, Släktet är en trilogi och riktigt läsvärd om man gillar skräck men som sagt så är vampyrerna rätt skrämmande :-)

Svar: Jag har sett några avsnitt och tycker att han i huvudrollen allt är lite kul! :)
WhoopsieDaisie

Postat av: Tess

Publicerad 2014-04-15 22:59:56

Den här vampyrserien tyckte jag hade en del höjdpunkter också http://www.imdb.com/title/tt0115232/ :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela