Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Njuta av dagen?

Publicerad 2014-12-24 12:59:52 i Allmänt,

Julen är inte min grej. "I just don´t do x-mas" som katten Gustaf fint hade lagt fram det...
Jag förstår inte meningen med hela spektaklet. De som väl egentligen är gladast över högtiden bör väl vara affärsinnehavarna, då många faktiskt överlever tack vare den överdrivna kommersen som råder vid denna tiden på året.
Månaden innan jul håller jag mig på min kant. Orkar inte höra om alla köttbullar som ska stekas...
Steker köttbullar gör jag liksom en vanlig sketen tisdag vilken tid på året det än är. What´s the big deal liksom?!
Folk flämtar, pustar, flåsar och stressar som om dags ände var på väg...
Jag läste nyligen att det tydligen ÄR så att folk VILL stressa!! Det är tydligen bara spanjorerna som lyckas stressa mer än svenskarna.
För mig är det obegripligt att julen kan framkalla stress. Jag menar, du kan handla alla klappar på nätet billigare än i affären. Julmaten kan du nu på julaftonsmorgon åka och handla färdiglagat. Det enda du behöver göra är att lägga ut det på fat så det ser lite mer "hemma" ut, eller så kan du strunta i det och sätta fram plastburkarna...
Jag ska tillbringa dagen med mina närmaste, äta gott och bara umgås. Jag hoppas alla får en lugn jul med massor av kärlek och gemenskap. Det måste väl ändå vara det viktigaste?
Lite damm i hörnen, en torr skinka och en blaskig janssons spelar väl mindre roll när man är med dem man håller kära?
Krama de dina extra idag och sänd sedan en tanke till dem som inte är lika lyckligt lottade, då de är många...alldeles för många...
God jul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela