Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Jag vågar inte läsa Aftonbladet

Publicerad 2014-04-17 00:51:06 i Allmänt,

Att läsa nyheterna i dagens värld kräver sin man(eller kvinna...). Det är inte läsning för den nervklene, eller lättskrämde av oss. Man bör många dagar lämna empatin och div känslor bakom sig när man sätter sig med dagstidningen. Innan läste jag alltid vad som "hänt sen sist" till frukosten, men jag har slutat med det. På morgonen vill jag njuta och koppla av, och det gör jag inte till mördade flerbarnsmammor, försvunna barn, avrättningar på öppen gata i Syrien etc.
Jag lever ingalunda i nån rosa bubbelgumsdoftande bubbla i en lam tro att alla människor är i botten goda, och älskar sin nästa. Jag förnekar inte alla grymheter som begås varje sekund på vår jord. Man får inte sätta på sig skygglappar och göra ondskan en tjänst. Jag förordar själv öppenhet, och tycker att orättvisor och rent bedrövligt elände ska dras fram från de mörka vrårna. De ska sättas under det starkaste av förhörssken och skämmas tills de inte orkar skämmas mer, och faller döda ner av skam...
Men just vid frukosten vill jag leva i en lycklig illusion med min mugg Gevalia och sirapsmackor med ost, innan jag öppnar den digitala dörren och släpper in världen som den faktiskt är!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela