Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Men ge ungen en alvedon!

Publicerad 2013-10-27 21:54:19 i Allmänt,

Förkylningenstiden är här med besked. Det hostas, gluffas och snoras så det står härliga till i stugorna. Därav hög frånvaro bla i skolorna. Nu kommer i och för sig höstlovet som en välsignelse(förbannelse?) beroende hur man väljer att se på det. "Vad bra att vara sjuk på lovet för då slipper jag missa en massa viktigt skolarbete/ Men vad fasen, nu missar jag ju inga skoldagar...."
Hur nu än tongångarna går, så tycker jag att det är dåligt att barnen inte kan få en alvedon i skolan. Känner man sig halvrisig så gör en alvedon skillnad. Nog ska väl Moder Svea kunna skramla fram tillräckligt många mynt så att barnen kan få några alvedon vid behov under skolåret?
När jag gick i skolan för bra många år sedan kunde i allafall tjejerna få alvedon om vi skyllde på mensvärk...
Jag har därför rustat mina barn med alvedon, nässpray och strepsils som de har i skolskåpet om i fall att. Man behöver ju inte gå hem för mildare åkommor alt stanna hemma.
Här hemma är det jag som vankar av och an av självömkan över min halsfluss som nu så smått börjar gå över i snuva, och var är alla nässprayen?? Jo, i SKOLAN!! ;)
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-10-28 17:10:05

Fast nässpray, jag tror man gör bäst i att undvika att använda det överhuvudtaget, såklart det kan kännas obehagligt att inte kunna andas genom näsan, men man har ju en mun också.Det är bättre för immunförsvaret att låta näsan sköta sig självt. Det är vad jag känner i alla fall. Det är enormt vanebildande också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela