Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Kriterier för en vän

Publicerad 2013-11-17 16:19:53 i Allmänt,

För mig innebär inte en vän den som sms:ar mest frekvent, eller som ringer i tid och otid. För vissa innebär vänskap i praktiken att näst intill ingå ett förhållande. För mig har det aldrig varit så.
För mig har inte vänskap alls så mycket med umgänget att göra som lojalitet.
Jag behöver inte träffa mina vänner särskilt ofta, det är väl tragiskt nog så att jag många gånger träffar mina ovänner oftare än vissa av mina vänner...;)
Men vi vet att vi har varandra, och för mig just det det primära. Dessutom vet vi att det vi säger i förtroende också stannar som ett förtroende.
"What says in my kitchen over a cup of coffee also stays in my kitchen"...
Enligt vissa är jag säkert en usel vän eftersom jag ytterst sällan sms:ar, eller dyker upp på spontanfika. Men jag sviker aldrig en vän eller ett förtroende.
Vill du vara ifred så är jag en ypperlig vän med andra ord...;)
 

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-11-17 16:22:27

Sant så sant :)

Svar: Tack! :)
WhoopsieDaisie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela