Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Man måste vara idiot för att stiga upp tidigt...

Publicerad 2013-03-30 11:08:20 i Allmänt,

Eller småbarnsföräldrer! :)
Min ursäkt eller förklaring på mitt "idiotiska" beteende denna morgon är att jag återigen ska till min favoritaffär, och förhoppningsvis fynda massor. Det är en secondhandaffär som bara har öppet 2 dagar i veckan. och då gäller det att hänga på låset. På tisdagarna har det nästan "campa utanför"-hysteri. Förr var det så på lördgarna. Jag vågade inte vara där när de öppnade för folk slogs...på RIKTIGT!
Jag och yngsta dottern satt vid ett tillfälle i bilen parkerad utanför då de öppnade och såg hur folk körde upp armbågarna i ansiktet på varandra. Så vi brukade vara där 5-10 minuter efter öppningen. Då hade de värsta snåljåparna tagit det de tittat ut innan och är på väg ut, så då kan vi andra kunde knata runt i godan ro. Men nu tillhör jag själv de där girigbukar till gamar...;)
Även omjag aldrig skulle armbåga mig in, så har jag en viss förståelse så till vida att det är riktigt förbaskat billigt där, och då särskilt möbler.
Jag trodde mig ha hittat en skitsnygg hörnsoffa där en gång i ottan, men när jag gick "runt hörnet" i butiken såg jag en kvinna som redan lagt sig i den för att paxa den...:)
Jag tycker faktiskt att det kan bli lite komiskt ibland att se hur långt folk är villiga att gå för att göra det där FYNDET! :)
Så tidigt i morse  laddade jag mig med litervis kaffe och kolhydrater så jag orkade ta en ev fight...ha ha...:) och kom också hem med en stor kasse med härliga fynd! *skrockar nöjt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela