Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Jag tittade avundsjukt när hon tog av sig...

Publicerad 2013-06-30 22:34:50 i Allmänt,

För er som nu skulle vänta er nåt lamt försök till sexnovell kan jag redan nu säga åt er att surfa vidare! :)
 
Vissa saker tar man som självklart. Man ifrågasätter inte varför man vaknar på morgonen, inte heller att man kan resa sig upp utan hjälp. Man undrar säkert inte särskilt över varför man kan klä på sig själv. Men jag lovar att den dagen man INTE klarar allt det där utan smärta och hjälp från nån annan DÅ kan du ge dig på att man ifrågasätter det!!
Jag har egentligen bara problem med min vänstersida, och då en fastväxt ständigt värkande axel, en arm som känns att den finns och inte funkar som den ska, och till den en hand som känns svullna och ömma...en BRA dag! :)
Det låter inte så farligt, va?
Många har fått för sig att en axel mer eller mindre gör väl ingen större...??
Till er skulle jag vilja skrika "TÄNK OM!!" i en chockrosa megafon. En värkande stum axel påverkar en i högsta grad. Det är tex näst intill omöjligt att sova med nån ordning. Kan bara svårt och smärtsamt att resa sig upp från liggande ställning. Näst intill omöjligt att tex ta av sig bh:n. Svårt att klä på sig på överkroppen. En sån simpel sak som att ta på sig deo kan vara en ojämn och smärtsam kamp...
Vi var nyligen på underbara Kos. En dag på stranden fastnade min blick på en kvinna som tog av sig sin bh. Jag kom på mig själv med att blåstirra. Jag måste ha sett besatt ut för till slut började hennes manliga sällskap att blänga snett på mig.
Men jag kunde inte sluta titta och kom på mig själv med att le stort. Tänk vad härligt det skulle vara att kunna få bak armarna på ryggen och kunna knäppa upp sin bh själv!! Kvinnan i fråga tyckte säkert inte att det var en märkvärdig handling, men för mig och alla andra i samma sits är det en utopi....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela