Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Av princip svarar jag inte i telefon när jag har sex

Publicerad 2013-06-29 12:03:00 i Allmänt,

Jag har ett par kompisar vars religion och grundläggande värderingar verkar vara på  kollisionskurs med oss vanliga dödligas vakentider. Jag tror banne mig inte en av dem ringer på tider då man kan förväntas sig att folk ringer. På nåt sätt så känner jag att ringer man efter 22 till nån då VILL MAN NÅT PÅ RIKTIGT...och inte bara kolla hur läget är...Ringa för att säga hej för man vid 19-tiden på kvällen, eller kanske vid 20 med en mugg kaffe som sällskap. Efter 23 ringer man inte om lägenheten står i brand, och skulle den nu göra det så ringer man först och främst brandkåren! Mig kan de ringa om de vill ha nånstans att sova. Om jag är tjurig? Kan så vara. Men jag tycker att det tillhör god ton och uppfostran att ha sånt i åtanke då man ringer folk...

Ett av de tillfällen jag inte svarar...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela