Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Sluta retuschera era bilder

Publicerad 2013-07-30 11:12:00 i Allmänt,

Jag blir ledsen då jag läser att så pass stor del av våra unga tjejer idag mår dåligt pga att de känner att de inte duger. Jag förstår dem till fullo!! Hur man känna att man duger som man är med alla sina mänskliga drag och egenskaper i denna fejkade värld? Det är ju för fasen inte en bråkdel av det vi konstant matas med visuellt som är på riktigt. Om jag hävdar att drygt 90% är tillrättalagt, så överdriver jag ändå inte. Jag förstår att en människa som inte är färdigvuxen vare sig i kropp eller själ, och inte hunnit landa i sin personlighet till fullo mår dåligt av dessa omänskliga ideal. Jag förklarade för en tjej i mellersta tonåren för nån vecka sedan att det inte på nåt sätt var normalt att gå ständigt hungrig. För mig är det självklart att man äter då man är hungrig. Lika självklart som att man går på toa då man behöver. Men jag är medelålders, har hittat mig själv och trivs bra med mitt sällskap! :) Folk får gärna photoshoppa sig själva innan de går affären. Jag SKITER i det. Men försök för fasen inte dra ner mig i fejk-sörjan. Och våra barn och unga ger ni också tusan i. Det RÄCKER nu!! Tack för mig....;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela