Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Nu är det inte negrer på tapeten

Publicerad 2013-01-26 18:28:00 i Allmänt,

Just nu är den inga specifika folkslag som är kränkta, utan en arbetsgrupp-nämligen våra statister. Ja, det är väl kanske en och annan nationalitet och hudfärg även där representerad. Men just nu är det _yrkesgruppen_som känner sig kränkt tydligen...
Men för jösse namn, vad är det med det svenska folket?? Nu är vi nere på den nivån att vi inte kan vara mer politiskt korrekta om vi överhuvudtaget ska yppa ett ord. Skulle de bli så att våra programledare blir belagda med pratförbud, så kommer väl de som av nån anledning felar en tunga, eller bara är stumma i största allmänhet(?!)känna sig djupt kränkta, och kanske tom hånade...
Letar folk saker att haka upp sig på, tro??
För inte är det väl våra tidningar som kurar på sina redaktioner och fabricerar? Det är nästan så jag hoppas att de far med osanning och överdriver ett par varv runt månen för att sälja lösnummer. Det hade på nåt sätt känts bättre än att vara en del av ett folk som behöver strykas medhårs för att inte bli ledsna i ögat...
Jag skulle vilja hävda att man inte kan öppna munnen och låta ord komma över läpparna utan att riskera att nån blir sårad. För det finns alltid nåt att störa sig på när man verkligen VILL vända och vrida på allt och överanalysera HUR det sagts etc. Personligen har jag ett liv med tillkommande bekymmer, så jag har inte tid att läsa mellan raderna och överanalysera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela