Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Även en blind höna...

Publicerad 2013-02-28 19:51:18 i Allmänt,

Man vänjer sig fort! Jag brukar hävda att kroppen och psyket är fenomenalt och det står jag fast vid.
Om alla hade satt tilltro till sin egen kropp och förmåga så hade säkert livet blivit lite enklare för många...
Men jag ska ju inte drista mig till att påstå att det inte stör mig att vara "blind", för det gör det då det begränsar mig i så pass mycket.
Hag väljer att vara tacksam över att hjälp finns och att jag kommer att få det, och sedan kan jag stoltsera med två ögon som funkar alldeles utmärkt var och ett för sig...dock inte ihop...
Eller som sambon kärleksfullt hävdar:" Det är för att dina hjärnhalvor inte har nån förbindelse"...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela