Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Förbannade snåljåp!

Publicerad 2013-08-31 07:59:00 i Allmänt,

Ni som följer mig vet att I´m a sucker for secondhand, och för er andra kan jag berätta att jag nästan enbart handlar begagnat, och även säljer en hel del. Detta innebär att jag är i kontakt med hyffsat mycket människor på daglig basis. På gott och ont!...lika bra att tillägga..
De flesta är jätte trevliga och enkla att ha med att göra , men så rätt var det så dyker DEN DÄR kunden upp som man hoppats inte höra av. För det mesta lyckas jag vända kontakten till nåt positivt. Kanske snällt ber personen kolla upp priser innan h*n börjar pruta som en iller...
Häromdagen fick jag ett sånt där mejl från en man som ville köpa en espressomaskin av mig. Den var helt oanvänd. Han tyckte jag kunde släppa den för 150:- och då skulle även frakten ingå. Så jag frågade honom vänligt varför han så bestämt ansåg att jag skulle gå back på affären. Vi diskuterade en stund och kom så slutligen överens om ett pris. Sagt och gjort...
Han satte in pengar direkt och jag postade den samma dag...till hans pappa... Jo, för så här var det. Mannen som köpte maskinen av mig bor i Kalifornien, men är här på sommaren i sitt ställe i Ekerum på Öland. Det var liksom ingen fattiglapp det handlade om!!
Nä, jag anser inte att man ska betala mer bara för att man har pengar. Men jag tycker att det lämnar en lite besk eftersmak när folk som har pengar beter sig som om de balanserade på marginalen. Han påpekade för mig att han kunde köpa en ny på Siba för 399:- och jag svarade mig med att det fick han väldans gärna göra för mig. Men han valde ändå att köpa den av mig och spara sig själv 100:-
Hoppas maskinen sedan äntligen fick jobba där ute på Öland och leverera litervis med espresso och cappuccino sommardagarna i ända! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela