Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Kan du dina artighetsfraser?

Publicerad 2013-04-27 13:37:59 i Allmänt,

Själv är jag, trist nog, bra på att formulera politiskt korrekta fraser i förbifarten. Det hänger nog ihop med mitt skrivande skule jag tro.
Jag är överlag emot de där standardfraserna som nöts sönder, och framförs så slentrianmässsigt att de liksom tappar betydelse.
Såklart att man ska vara vänlig mot folk! Men visst finns det väl vissa fraser som liksom verkar försöka sig med sikt på världsdominans?
En fras som jag personligen tycker ganska illa om är "Vi hörs!". Hur ofta "hörs man"? Inte fullt så ofta som man kanske vill påskina...
"Hälsa mor och far!"...Varför det? Ni tyckte ju inte om varandra förr...
"Sällan man ser dig"...Tja, du brukar vända på blicken och låtsas vara upptagen med annat, men idag hade du ingenstans att ta vägen...
Ja, jag överdriver lite grann...*måttar med fingrarna* Men ni är med, va?
Jag själv försöker hålla konversationen på den nivå den faktiskt ligger. Man kan vara trevlig och artig utan att det går överstyr och bara blir plumpt.
Nä, gott folk-kaffe och lite Big Bang nu!
Ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela