Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Aldrig mer loppis

Publicerad 2012-09-30 12:00:09 i Allmänt,

Förr var jag en loppisräv av rang. Varje söndag var bilen fullpackad med "skräp" som galant omvandlades till sköna slantar under några timmar under träden på sandplanen i den gamla parken. Jag var alltid lika förvånad över hur mycket pengar det blev på sånt som många gånger hade åkt till tippen annars.
Sedan blev jag sjuk och fick värk, och la ner verksamheten. Efter hand har lusten kommit tillbaka att packa ett bord fullt av saker och se vart det bär. För nån vecka sedan frågade ena dottern om vi inte kunde stå, och då var saken klar.
Igår var så dagen D. Vi var där en timme innan portarna öppnades för allmänheten. Avlastningen gick smidig då vi kunde parkera precis utanför och hade typ 5 meter fram till vårt bord. Det första som slog mig var att jag kapitalt överskattat 180*70 cm. Det ÄR faktiskt inte SÅ stort som jag föreställt mig...
Vi måste ha trotsat gravitationen när vi lyckades stapla alla saker utan att nåt trillade! :)
5 tiimmar senare var det ett faktum att jag aldrig sålt så dåligt nån gång. Anledningen var enkel. Vi hade inga barnsaker alt kläder med oss, och hade vi haft det så kan jag ärligt säga att jag fasen inte tänkt tanken att sälja P.O.P-plagg för en tia stycket. Lika lite som jag sålt fina Björn Borg-skor för en femtiolapp...
Kvinnan bredvid mig hade ett par nya vinterkängor från Intersport med sig. Hon hade gett 700:- för dem. Jag undrade varför hon inte la ut dem på Tradera för i allafall 200:- och sedan skicka dem med Schenker för 49:-
Det slutade med att han satte dem under bordet och tog sedan med dem hem. :)
Det var många som sålde jätte mycket, och det är jag inte alls förvånad över då de näst intill skänkte bort jätte fina saker.
Förmodligen är det väl så att många familjer står 1-2 gånger om året för att rensa och inte bryr sig om säljpriset och det skäliga priset möts.
Som köpare kommer jag att återvända, men som säljare är det mer tveksamt. Ska suga på karamellen ett tag nu. Har en månad på mig att fundera, så det är goda tider.
Har du själv erfarenheter av att sälja på loppis som du vill berätta om, så skriv gärna!

 

Kommentarer

Postat av: ann

Publicerad 2012-09-30 22:21:49

Jeg har været afsted et par gange og ikke haft det store salg, men hyggeligt har det dog været. Jeg får solgt væsentligt mere fra min lille butik derhjemme, specielt når byen lion-loppis har åbent ;) Folk vil ikke betale...de tror de får alt forærende!!! Lidt sørgeligt :(
Kram

Svar: När jag kom hem från loppisen sålde jag för 200:- på 10 minuter på Facebook. Idag sålde jag tex två par skor på en timme som jag inte lyckades sälja på 6 timmar på loppisen!Det är som du säger-ingen vill betala...:(
WhoopsieDaisie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela