Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Betala för att se skolkorten?

Publicerad 2012-11-28 14:02:00 i Allmänt,

Visst, vi lever i avgifternas tidevarv. Det är sällan man får hela beloppet på ett bräde utan det brukar blli nån eftersläntare: "Jaha, du menar så! Ja, då blir det en extra avgift. Vill du även ta en tilläggsförsäkring?"
Så låter det alldeles för ofta. Varför kan inte saker och ting KOSTA som det gjorde förr- EN summa, så man vet vad slutsumman blir?
Så egentligen skulle jag väl inte ha blivit så pass snopen som jag blev när jag skickat tillbaka barnens skolfoton, eftersom de inte ville ha dem, när företaget skickade räkning för utlagt porto occh dessutom saltat. Inte en chans att de kostade 25:- att skicka tillbaka...
Det stod säkert nånstans i informationen som jag var för slarvig med att läsa, så jag skyller inte på nån annan än mig själv tilläggas skall. Men alltså, ska det inte falla under kundservice att låta kunderna se bilderna gratis innan man bestämmer sig?
Nu får barnen ju i och för sig skolkatalogen gratis, så de 25 :- känns väldigt överkomliga. Det var mer själva upplägget jag hakade upp mig på. För mycket fritid kanske?! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela