Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

The UGLY truth...Ain´t PRETTY...

Publicerad 2012-01-28 12:52:48 i Allmänt,

Igårkväll var det dags för "favorit i repris". Kan det vara en tillfällighet att så många av mina favoritfilmer har Gerald Butler i huvudrollen, tro!? :)
Jag vet inte hur många gånger jag sett "The ugly truth" vid det här laget, men ett 10-tal ligger nog hyffsat nära verkligheten i allafall.
Det är ju en ganska så ytlig komedi som man nog inte ska fundera så mycket över. Men jag tycker ändå att det har en underliggande sanning faktiskt.
Jag håller med Gerald´s rollfigur att man inte ska fundera så mycket över att förstå varandra över könsgränserna. Men det är väl också just där jag slutar hålla med honom! :)
Jag tycker att man hellre ska acceptera varandras olikheter som _individer_ istället för kön. Alla män är lika lite likadana som alla kvinnor är.
Filmen är i vilket fall riktigt underhållande, så har du inte sett den så tycker jag att du ska undvara dryga 1.5 timmar till dess förfogande.

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2012-01-28 13:03:55

Jag älskar den här filmen och är en av mina favoriter :) Har sett den många gånger, men vet inte om jag riktigt kommer upp i samma som du :P

Postat av: Lina

Publicerad 2012-01-28 17:37:11

Den filmen är dö härlig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela