Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Gräla på kontorstid

Publicerad 2012-02-23 09:23:13 i Allmänt,

I morse vaknade jag som vanligt vid 6, och då inte heller denna gången av tuppen, utan våra grannars förbannade galande...
Efter den vanliga kalabaliken så gick de sedan och la sig och lär inte höras av förrän nån gång i e.m.
Då är det lugnt, för att sedan dra igång vid 1-tiden på natten. Det har blivit märkbart lugnare sedan vi ringde hit polisen för nån månad sedan dock. De regelrätta slagsmålen verkar ha upphört i allafall temporärt.
Men eftersom man faktiskt inte FÅR störa sina grannar, så tänker jag ringa hyresvärden och hyresgästföreningen. Jag vet inte om det blir svårare då det är migrationsverket som hyr lägenheten. Men det borde det ju inte bli för eftersom de hyr också bör de ju också omfattas av hyreslagen som alla vi andra...?
Jag har haft mer tålamod än normalt nu eftersom det fortfarande är lov och vi går på halvfart. Men om nån dag börjar allvaret, och så även för de ovanför...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela