Istället för att tänka högt. skriver jag här...

Mycket funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor. blogglista.se

Trallvänlig dödsmetal

Publicerad 2011-10-25 14:17:03 i Allmänt,

Det låter motsägelsefulllt, va? Men fullt möjligt tack vare supergrymma metalbandet Amaranthe. Jag har varit svag för powermetal i snart 10 år, och har även lyssnat lite försiktigt på dödsmetal och då oftast Arch Enemy. Nån låt har fastnat, men det är inget som sagt som jag aktivt lyssnat på.
Men så förra veckan hörde jag så ljuva toner från äldsta dottern rum. Det var en klar finstämd tjejröst som varvades med growl och trallvänlig refräng.
En vecka har nu gått och jag står axeldjupt i Amaranthe-träsket. Men det stör mig föga då det är ett riktigt förbaskat trevligt ställe att vara på. Jag tänker i allafall stå här tills i februari då schlagerfjanten i mig vaknar till liv och det är dags att åter igen damma av fjäderboan och den rosa cowboyhatten...;)
Gruppen i fråga:


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

WhoopsieDaisie

För en ojämn kamp mot min fibromyalgi. Det hindrar mig dock inte från att tycka och tänka massor. Kanske FÖR mycket, enligt vissa... :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela